12 t/m 14 Januari

Vrijdag 12 januari

Afgelopen week hebben we onze eigen stroomvoorziening laten inbouwen en vandaag zijn we na het werk naar Appelscha gereden. Dit weekend gaan we het uitproberen en doen net of we aan de walstroom staan om te zien hoeveel we verbruiken per 24 uur. Voor de kenners we hebben een 210 Ah Lithium accu gekregen en er is een Victron 2000 watt multiPlus omvormer in gezet. Het is een enorme luxe om op elk stopcontact 230 volt te hebben zonder dat je aan de walstoom hangt. We krijgen gezellig bezoek van een lieve collega die haar dochter naar een scoutingkamp in Appelscha moest brengen. We hebben heel gezellig over van alles en nog wat gekletst.

Klik hier voor een video van de route.

Zaterdag 13 januari

Vandaag staan we lekker rustig op en ontbijten en koffie-en samen in de bus. We genieten dat alles “zomaar” gaat met de stroom. We kijken vrijwel constant op de app om te zien wat we verbruiken.
Tegen half 12 wandelen we naar Oosterwolde ongeveer 7 kilometer om daar bij de Lidl een regenjas voor Paulien te gaan scoren. We genieten van de omgeving ook al is het in 1 lange streep langs een kanaal. Na de regenjas gekocht te hebben zijn we naar een lunchroom gelopen voor 2 heerlijke bakken koffie. Door dat Paulien een pijnlijk bovenbeen had en het inmiddels ook was gaan regenen zijn we met de bus terug naar Appelscha gegaan. Om op te drogen en te proosten op de eerste 7  kilometer wandelen dit jaar gaan we naar een restaurant. N.a.v. Wimjan zijn hoodie kregen we daar een heel leuk gesprek met een stel die een buscamper bleken te hebben.
Toch weer een leuke ontmoeting met wild vreemde mensen.
Na de borrel naar de camper terug en daar de airfryer aangedaan. Dit apparaat vraagt wel heel veel van onze stroom maar goed het wil.

Klik hier voor de wandelroute.

Zondag 14 januari

Op deze CP kun je gratis je camper wegen dus dat gaan we voor vertrek nog even doen. We staan rustig op en doen alles weer op onze stroom. Na de camper verzorgd te hebben gaan we wegen. We blijken nu 74 kilo te zwaar te zijn dus gaan we kijken wat er allemaal nog uit kan.

We rijden binnendoor naar huis terug.
Volgend weekend gaan we weer testen maar dan niet meer ruig met alles maar aan maar gedoseerd kijken wat we dan per dag verbruiken. Op de terugweg bleek dat we tijdens het rijden ongeveer 13% van de accu opladen per uur.

Klik hier voor een video van de route.