9 t/m 11 december

Vrijdag na het werk vertrokken naar Een heel mooie CP (we geven de CP een 10) in Vriescheloo. Nadat we waren geïnstalleerd en een drankje hadden gedaan in de bus zijn we nog naar Bellingwolde gelopen (2.2 km) waar een kerstmarkt was. Een ronde over de kleine maar gezellige markt gedaan en daarna weer terug naar de camper.

Vanmorgen wakker geworden in een wit bevroren landschap met een zonnetje, prachtig. Zoals de buurman al zei: als je hier met dit weer gaat staan, dan hou je hier van. Zo is dat!

Na de koffie de fietsen gepakt en naar Bourtange gefietst waar ook een grootse kerstmarkt is in de vesting. Het is heel druk, bussen vol buitenlanders maar op de een of andere manier wel weer leuk, al word je standaard in het Duits aangesproken. En ja ja er is glühwein, wat in Bellingwolde erg ontbrak.

En daarna weer terug gefietst naar, ja toch maar weer even de glühweinloze kerstmarkt in Bellingwolde. Een lekkere fles wijn meegenomen voor vanavond bij de wijnprofessor. Daarna terug gefietst naar de CP en nadat we warm waren geworden buiten de grill aan gedaan. Ik grill vis, vlees en groente en we eten het gezellig samen binnen op.

Zondagmorgen relaxed opgestaan en na de koffie een mooie wandeling gemaakt rond drie vennetje die vlak achter de CP liggen. De vennen zijn, in de jaren 70, ontstaan door zandafgravingen t.g.v. de bouw van een nieuwbouwwijk in Bellingwolde. Het Veendiep zelf ligt tussen Bellingwolde en Vriescheloo. Twee dorpen waarin rijke boeren statige huizen bouwden. Tegenwoordig wonen er ook veel kunstenaars. Bellingwolde is een streekdorpen is tegenwoordig een beschermd dorpsgezicht. Na de wandeling zijn we om 12:30 uur binnendoor naar huis gereden.

En ja, wij, ja wij in één weekend 3 keer naar een kerstmarkt geweest. Het moet niet gekker worden 😊 Maar we hebben weer genoten.

Klik hier voor de fietsroute.

Klik op de foto voor een vergroting

Terug naar reisverslagen 2022