Dit weekend zouden we thuis blijven vanwege een oogontsteking van mij. Maar goed we werden zaterdag wakker en met mijn oog ging het al een stuk beter. De gordijnen open gedaan we zagen dat het strak blauw was en dat het had gevroren. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en we besloten eindelijk dan maar eens naar Noordpolderzijl te gaan (hemelsbreed 2.6 km van ons huis).
Dus de brut ingepakt en tegen 11 uur kwamen we aan.
Heerlijk uit de wind in de zon buiten een kop koffie gedaan om daarna heerlijk te genieten van nog een bakkie in ’t Zielhoes.
Jullie moeten weten dat deze CP de meest noordelijke is van het vasteland van Nederland.
Na de koffie heerlijk een 2 uur durende wandeling gemaakt over de dijk richting Lauwersoog. Prachtig die vergezichten over het Wad, zeker met dit weer.
Na de wandeling nog een adventure labcache gedaan in en om Noordpolderzijl. De cache is gelukt en we kunnen weer 5 punten bijschrijven, 3030 zitten we nu.
Aansluitend terug naar de bus waar we wederom buiten van een drankje hebben genoten. Er kwamen 2 dames langs die hier vaak komen en zeker ook nog eens met hun VW-busje wilden overnachten. Het was een leuk gesprek.
Daarna naar het café gegaan voor een hapje en een drankje. Om 18:00 uur gaat de toko dicht en hebben we bij de bus de grill aangedaan.
Het avondmaal: worstjes, speklapjes, kabeljauw en gegrilde groente. Het was weer overheerlijk.
Om 20:00 uur is het hoogwater en we lopen met een wijntje naar de dijk. Het is er vreselijk koud met een snijdende wind. Niet aangenaam maar we hebben het gedaan. Dit gaan we zeker overdoen in de zomer als het mooi weer is.
Het was een heerlijk weeknd waarin we eigenlijk thuis zouden zijn.
Klik op de foto voor een vergroting