2 t/m 4 december

Op vrijdag na het werk naar Beerta gereden. We kwamen in het donker aan en dat is de eerste keer deze winter. Een mooi plek aan een jachthaven en vlak bij een kleine speeltuin.

Zaterdagmorgen de fietsen gepakt om een tocht rond het Oldambtmeer te maken. Als snel na de start bij een fietsenmaker nieuwe zadeldekjes gekocht, De oude waren al een tijdje af. Er staat een snijdende oosten wind maar we hebben ons goed ingepakt en het is droog dus prima te doen. In Midwolda bij Old School heerlijk opgewarmd met twee bakkies koffie. Daarna verder.

Het Oldambtmeer is een kunstmatig meer van ruim 800 hectare in de streek Oldambt. Het werd aangelegd (2005) in het kader van het Blauwestad project, rond de plek waar vroeger het Hunningameer lag.

Na een schitterende tocht rondom het meer zijn we de Pieter Smidbrug opgeklauterd om naar Blauwestad te gaan. Daar bleek Wijnprofessor (tijdelijk) in het havenkantoor te zitten en zij vertelde van alles over haar Rhonewijnen. Na alle info 2 flessen gekocht, één rode en één witte. Na nog even leuk gekletst te hebben naar de buren “Heerlijke Streken” voor een drankje.

Daarna het laatste stukje terug naar de camper. Ik heb bij de speeltuin en daarna heerlijk relaxen in de camper.

Zondag lekker rustig aan gedaan en op de terugweg in Delfzijl koffie en erwtensoep gedaan in het Eemshotel. Op de geheel lege CP daar, de vuilwatertank geleegd en naar huis gereden.

Het was weer een heerlijk weekend.

Klik hier voor een video van de fietstocht.

Klik op de foto voor een vergroting

Terug naar reisverslagen 2022